It is impossible to conceive the reality of poverty without taking recourse to a metaphorical- representational construct. Especially in ideas like “the poor in spirit” or “impoverished language,” the metaphorical element is unmistakable. Such conceptions generate uncertainty as to what we actually mean by poverty, and this fundamental ambiguity tends – paradoxically or ironically or unwittingly – in the direction of richness and surplus. Poverty is a “rich” metaphor, but at the same time every metaphorical usage is uncomfortable insofar as it seems to come at the expense of “real” poverty. This tension, arguably, is what has made poverty so productive in literary, theological and political traditions. Patrick Greaney’s “Untimely Beggar” unfolds this tension within European modernist poetics, which for him represents a limit case for the more general problem of poverty and representation, which permits insights that have escaped other discourses.
DOI: | https://doi.org/10.37307/j.1868-7806.2008.04.16 |
Lizenz: | ESV-Lizenz |
ISSN: | 1868-7806 |
Ausgabe / Jahr: | 4 / 2008 |
Veröffentlicht: | 2009-01-19 |
Seiten 627 - 630
Um unseren Webauftritt für Sie und uns erfolgreicher zu gestalten und
Ihnen ein optimales Webseitenerlebnis zu bieten, verwenden wir Cookies.
Das sind zum einen notwendige für den technischen Betrieb. Zum
anderen Cookies zur komfortableren Benutzerführung, zur verbesserten
Ansprache unserer Besucherinnen und Besucher oder für anonymisierte
statistische Auswertungen. Um alle Funktionalitäten dieser Seite gut
nutzen zu können, ist Ihr Einverständnis gefragt.
Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
Notwendige | Komfort | Statistik
Bitte wählen Sie aus folgenden Optionen: